середу, 13 березня 2019 р.

Підсумки проведення марафону ПСИХОЛОГІЧНОГО ТА СОЦІАЛЬНОГО ЗДОРОВ'Я


 «БЕЗПЕЧНА ШКОЛА: ЗУПИНИМО БУЛІНГ РАЗОМ!»

Як показують статистичні реалії сучасного життя, 8 із 10 українських дітей стикаються із булінгом у школі. 48% із тих, кого цькують – мовчать про це. 22% – вважають це нормою. Це явище все більше поширюється як в Україні, так і в усьому світі. Обумовлене це, зокрема, тим, що набуває популярності насильницька модель поведінки, пояснюють спеціалісти.
Тому психологічною службою школи-інтернату «Джерело» з метою профілактики та протидії булінгу у шкільному середовищі були проведені інформаційно-просвітницькі заходи у рамках марафону «Безпечна школа: зупинимо булінг разом!».
Зокрема, відбулись заняття з елементами тренінгу для учнів 5-11 класів «Зупинимо булінг», учні говорили про булінг як явище, його форми і види, способи як розпізнати жертву, агресора та спостерігача, знаходили відмінності між дружнім піддражнюванням і булінгом, аналізували представлені ситуації та виробили шляхи того, як не стати жертвою булінгу та як діяти в ситуації небезпеки.

Початкова ланка школи демонструвала власні малюнки на виставці «Школа – територія партнерства».
Діти не залишаються поза межами булінгу навіть коли йдуть зі школи. За допомогою соцмереж, цькування дітей часто потрапляє в інтернет. Звідси і з’явилось поняття «Кібербулінг», що є відносно новим. Адже, як вважають експерти,  «приниження у мережі може бути додатковим до системи реального цькування, що посилює і його вплив на жертву, і його наслідки. А може існувати окремо від реальності, тобто бути самостійним видом переслідування».
Тому з метою покращити Інтернет-етику та Інтернет-безпеку учнів школи-інтернату з даної проблеми відбулись заняття з елементами тренінгу для учнів 5-11 класів «Кібербулінг: сучасна медіанебезпека».
Учні обговорили сутність поняття кібербулінг, його особливості, також переглянули та обговорили історію двох підлітків – Матеуша і Юльки, які стикнулися з таким явищем як кібербулінг, визначили способи захисту від кібератак з метою шахрайства, так і захисту від психологічного тиску. Також учнями були визначені стратегії поведінки у випадку, якщо така проблема виникає безпосередньо з ними або з друзями, близькими. Заняття були насичені переглядом відеороликів, презентацією, дискусіями між учнями.
Звичайно, Інтернет неможливо усунути, але зробити його більш безпечним, корисним та почати формувати Інтернет-етику цілком реально.
Учні 8-Б класу школи стали учасниками смарт-вечірки в рамках проекту «Життя без насильства», організованого БФ «Посмішка дитини», з метою профілактики насильства серед підлітків. Інноваційний формат смарт-вечірки об’єднав розваги з освітою.
Крім того, для батьків учнів був організований цикл батьківських зборів, у ході проведення яких, були надані важливі інструменти психологічного захисту, рекомендації як розпізнати прояви булінгу до дитини та як попередити агресію у школі.
Також у холі школи був оформлений стенд «STOP ‒ булінг» присвячений даній проблематиці.
Звичайно, дорослі не зможуть ізолювати власних дітей від тяжких ситуацій і переживань, адже вони — вічна й невід’ємна складова життя кожної людини. Але батьки і вчителі можуть допомогти вирішувати проблеми й створювати максимально сприятливе середовище для їх попередження. 
Місячник проведення профілактичних заходів щодо протидії булінгу в освітньому просторі завершено, але робота у цьому напрямку для психологічної служби школи продовжується.


 Автор: Куртяник А.І., соціальний педагог школи

Немає коментарів:

Дописати коментар